fredag, juni 01, 2007

Hurra for blogge-gjemsel!

Jeg er overlykkelig over min fantastiske fremgang i popularitet den siste uka! Før gjemsel-leken startet hadde jeg et gjennomsnitt på 8 kommentarer på de siste 4 postene, mens jeg på de siste tre gjemsel-postene har fått per nåværende tidspunkt: 38 , 6 (denne er et lite unntak siden Silje var helt ram på denne!) og 28!! Jeg føler jeg ser en positiv utvikling og jeg tar herved patent på alle varianter av blogge-gjemsel (føler det kan komme en bra avtale ut av dette.. kanskje jeg en dag blir oppringt av EA sports som vil lage et blogge-gjemsel spill, også tjener jeg millioner på det fordi alle kommer til å kjøpe det! steike jeg tror nesten jeg må ringe de!).

Forresten så er jeg lykkelig over å kunne si at jeg har skrevet min siste norsk/nynorsk stil noensinne!! HALLELUJA =)

Her kommer ei gåte som er KJEMPE, KJEMPE, KJEMPE VANSKELIG - HEILT OPP TIL HIMMELEN! (som er et kraftuttrykk uten sidestykke som ungene jeg jobber hos klarte å presse ut her om dagen og ja, jeg lo meg skakk!). Lykke til godtfolk!

GÅTE:


  • Her lager man egg og forener rød og hvit brutalt.

  • Men ta det med ro: det er ikke langt etter hjelp om noe skulle gå galt

Etter mange klager og demonstrasjonstog her på bloggen etter siste vinner, gjelder fra nå av ingen form for smisk! Førstemann /(eller mest sannsynlig kvinne, siden det enna ikke har vunnet noen menn) til å svare korrekt er vinneren!

(Ellers er det bare å skrike ut om dere sitter inne med ulidelig mye kunnskap om avantgardisme.. Hjelp - jatakk! ) Fred ut og lev vel og alt det der!

66 kommentarer:

Hilde sa...

Jeg tenkte med en gang at det må være sykehuset. Men så kom jeg på at de neppe lager egg der...

Hmm veldig vanskelig... Jeg får stille mitt spørsmål da: er dette utenfor kvadraturen?

Nå spiser jeg jordbær så det freser:) Det blir fint med litt skikkelig sommer!

Hej hå og alt det der...

Anonym sa...

Det er ikke i et hønsehus? Jeg skriker etter HJELP!!!

Ingvill sa...

Hm... hard nøtt. Men la oss analysere den litt:

- Her lager man egg : Det må enten være i et hønsehus, dyreparken el, eller et sted der man lager eggeretter - dvs resturant..

- forener rødt og hvitt brutalt: Hmm, den var hard. Jeg tenker Danmark, sykebil, polkagriser..

-Men ta det med ro: det er ikke langt etter hjelp om noe skulle gå galt: første tanke er, som hilde; sykehuset. Eller i nærheten av enten sykehuset, brannstasjonen eller politiet.

Mitt spørsmål er som følger: Ligger dette i nærheten av sykehuset, brannstasjonen eller politiet?

Hilde sa...

Ingvill, Katrine ser på det som flere spørsmål... Ho er ganske vrang på det området, tro meg, jeg har prøvd... Men jeg synes din resonering var særdeles god! Skikkelig hard nøtt dette her...

torstein sa...

Jeg tipper en kro eller et gjesthus i danmark en plass som spesialliserer seg på eggretter! og dette ligger så klart rett med et sykeshus

Vilde sa...

Hilde du må da skjønne at det er påske på vårt kjære telenordbygg, og vår venn Willy har satt i gang en påskeeggkonkurranse. Dessverre hadde han bare rød og hvit maling, for etter at vi var der i en uke uten å gjøre noe annet enn å spise og bruke strøm, gikk telenord med ett dundrende underskudd! Men heldigvis er brannstasjonen rett over (rettere sagt under?) broa, om noe skulle gå galt!!

Du må nok lage bedre gåter enn dette Katrine, når du har deltagere som meg!

Anonym sa...

Ååå! Selvfølgelig er det det det er Vilde! Lenge siden jeg har sett Willy nå... Ananas, pizza og muffins var fine greier =)

Vilde sa...

Ja det var tider.... Det kan umulig være noe annet!!

Ingvill sa...

Mitt spørsmål krever bare ET svar. Ja eller nei. Om det befinner seg i nærheten av ETT av disse byggene. Ikke hvilket.. Katrine: jeg krever å få svar på det!

Hilde sa...

Du kan bare gi opp Ingvill... Hvis du ser på den første gjemselen så fikk jeg avslag fordi jeg spurte om det var to ting på en gang. Det gikk ikke... Men jeg synes det er veldig teit, for det krever jo som du sier bare et svar.

Her har du noe å tenke på Katrine!

Anonym sa...

Da har jeg kommer med to nye poster på mi side!

Katrine sa...

Dere små skrikerunger spør jo og graver og maser som noen andre elefanter! men nå skal jeg etter beste evne prøve å gjøre alle til lags:

Hilde: Ja, det er utenfor kvadraturen.

Eline: Nei, det er ikke i et hønsehus.

Ingvill: Jeg ser du fikk litt for hard medfart av all analyseringa vår i går. Det tar jeg på mi kappe! Men som Hilde nå har prøvd å forklare deg så må du nok endre spørsmålet ditt litt. I hvert fall konsentrere det litt mer.

Torstein: God tipp, men det er dessverre feil...

Vilde: Jeg ringte til Willy og han hadde dessverre både grønn og fiolett maling, så du tok nok feil igjen. Sorry borry!

Ingvill: Du har fått svar.

Hilde: Drit i å diss!

Eline: De er både lest og kommentert, og anbefales til lesere som har FRYKTELIG lite å foreta seg..

Jeg vil foreslå at dere rotter dere sammen og samarbeider litt om å stille meg spørsmål om denne nøtta, ellers kan dette ta både dager og år! Måtte den beste gjemselfrik vinne!

Katrine sa...

Og forresten.. JO, Vilde! Det KAN være noe annet!

Vilde sa...

Nå skjønner jeg ingenting....
Er dette på Greipstad?? Har dere fasiliteter som sykehus/politi/brannstasjon der???

Men jeg skjønner ikke at man forener rød og hvit brutalt, men det er ikke langt etter hjelp OM noe skulle gå galt... Er det ikke galt å forene rød og hvit BRUTALT??

Anonym sa...

Litt for tr�tt til � tenke n�. Tar denne n�tta i morra! Good nait!

Katrine sa...

Nei, Vilde det er ikke i Greipstad.. Vi har forresten både legevakt og lennsmann, så vet dere det!

Ellers kan jeg røpe at for de som enda ikke har skjønt såpass så er "å forene rødt og hvitt brutalt" et ordspill.. Så egentlig er det ikke så galt nei, Vilde!

Idsøe: kom deg hjem og vogg! gleder meg til du tar nøtta!

torstein sa...

Er det i nærheten av brannstasjonen ?

Katrine sa...

godt spørsmål,men nei..

Anonym sa...

Nå synes jeg du var litt urettferdeig her, Katrine!
Du svarer på ALLE spørsmålene til Vilde! Og det er klart at det iallefall er to, nei TRE spørsmål!
(mitt var iallefall tre i en)

Nå må du sette litt klarere linjer her!

hej så lenge;)

Vilde sa...

He he det er fordi jeg er så god til å spør! Men jeg har funnet ut hvor det er nå! Det må være i flamingohuset i dyreparken! De er jo rosa (en brutal forening av rød og hvit), og hjelpen er ikke langt unna om noe skulle gå galt! Julius bor jo like ved!!
YES jeg klarte det!! Hva er premien??

Hilde sa...

Jeg vet det, jeg vet det! Du gjemmer deg på Kjøita, nærmere bestemt ved fargeblandemaskinen inne på Monter! Brannstasjonen er jo ikke langt unna, altså kommer hjelpen fort hvis den trengs!

Å jess, så god jeg er =) Hva vant jeg nå? Det er bare å beklage det der, Vilde... Jeg kan ta det på min kappe.

PS: ALDRI MER TYSK!

Katrine sa...

Ingvill: Grunnen til at jeg svarte Vilde på "begge" spørsmålene var at det andre egentlig ikke hadde noen betydning i leken, men bare var en artig parentes til informasjon til alle og enhver som måtte lure på det.. det har ingen relevans om vi har lensmannskontor og legevakt i Greipstad uansett! Så slutt å grin!

Vilde:Du er inne på noe i din ressonering, men svaret er nok litt for langt ute på viddene..

Hilde: Beklager å måtte si dette, men jeg har faktisk aldri vært inne på Monter på Kjøita og ved i hvert fall ikke hvor de har blandemaksinen og dessuten er det en grunn til at jeg tidligere har uttalt at jeg mener dette er et sted som alle vet hvor er og som hvem som helst kan tenke seg til, altså ikke noe så sært som det der! Men for all del: tipping er absolutt lovlig!

Kom ån da! Tenk litt hardere her!

Anonym sa...

Ja, for de lager jo egg på kjøyta:P nå må du holde hode kaldt hilde:P

Katrine sa...

Forrestem Vilde: Hvilken hjelp er det du mener det er i Julius hvis noe skulle gå galt? Er det ikke stort sett han som lager trøbbel i parken da?

Katrine sa...

Sant nok, Eline! godt poeng som jeg glemte å poengtere.. Hva er din tipp Eline?

Hilde sa...

Det kryr av svaner i området, altså må det var en haug av egg der også!

Men hvis ikke det er riktig, så skal jeg tenke ut noe bedre da =)

Katrine sa...

haha! nei, du må nok tenke deg ut noe bedre! men jeg syns fremdeles dere er veldig dårlige til å spørre spørsmål! Dere kommer jo ingen vei ser det ut som! Jeg kan jo røpe såpass at Vilde er den som til nå har vært nærmest, og ho brenner det ikke på i det heile tatt for å si det sånn!

Anonym sa...

Har det noe med ordentlig egg å gjøre? Var kanskje et teit spørsmål *flau*

Anonym sa...

begynenr nesten å lure på om nissen gir egg, men det gjør jo påskeharen:P

Katrine sa...

Nei du det var et bra spørsmål, Eline! Nei, det har ikke noe med "ordentlige" egg å gjøre! (med ordentlige egg menes hønseegg, strutseegg,svaneegg,fugleegg, ja egentlig alle slags dyreegg)

-Hjalp det litt?

Anonym sa...

Det hjalp:)

Katrine sa...

jeg trodde du visste såpass at det er det kun påskeharen som gjør, Eline! men her er det ikke snakk om å gi! her er det snakk om et sted hvor man LAGER egg...

Anonym sa...

Er det på Hennig Olsen?

Katrine sa...

JAAAAA!!! Riktig!! Hurra!! Men du får ikke premie før du kan forklare hvorfor det er riktig...

Anonym sa...

Hmmmm. fordi de lager is som ser ut som egg, og logoen + papiret på isen har mye av fargene hvit og rødt. Det er liksom det man forbinder med hennig olsen! Hvis en is går i stykker, så lages det en ny like fort som den forrige;)

Katrine sa...

du har bare riktig på den med at is ser ut som egg.. resten er bare sprøyt! du må klare de to siste au..

Anonym sa...

Inni egget er det gult!! Det er mangosorbet som er overtrukket av druefruktis!

Hilde sa...

Hmpfr... Teit... Men jeg vet jo da at de har en egg-is som du liker veldig godt! Husker ikke hva den heter, men kan dette ha en sammenheng?

Anonym sa...

når man forener rødt og hvitt så blir det gult!

Katrine sa...

ja det er riktig, men hva med det andre hintet om at rødt og hvitt forenes brutalt? og at hjelpen ikke er langt unna?

Anonym sa...

som jeg liker?? Jeg har aldri smakt den!!! Å ikke kom du å prøv å ta fra meg denne gleden, bare fordi du er så syyyyyykt misunnelig!

Hilde sa...

Det er Tjoms som liker den! Alt dreier seg ikke om deg Eline. Og rødt og hvitt blir aldeles ikke gult! Det blir rosa!

Anonym sa...

Ikke om deg heller hilde! du bare klager:P

Ingvill sa...

SHIT! jeg var inne på sida di kathrine, og ca 10-15 min senere oppdaterte jeg (etter å ha sett at det var 27 kommentarer, og skulle se om det var kommet noen nye innlegg..) Da var det økt til 43!

Gratulerer Eline, da!

Hilde sa...

Men kjære Eline, denne gangen var det du som vant, uansett om du klarer å forklare det! Jeg hadde aldri i mitt liv kommet på å gjette hennig olsen! All ære til deg min venn! Nå er jeg litt irritert over at det skal gå an å forklare alle gåtene til katrine...

Katrine sa...

Så så små barn! ikek kjegle nå.. Eline fant meg og er nok en gang Gjemselmester! Hurra for det!

Men jeg vil gjerne høre forklaringen på hvorfor de tre hintene kan kobles til Hennig Olsen? Eline har rett i at det første hintet er om isen "Colombiegg" som ser ut som et egg, og smaker av mangosorbet - forresten veldig veldig god!
men hvilken forbindelse har de andre?

Vilde sa...

Hjelpen er alltid nær. Gud er aldri langt unna!

Får jeg poeng for kreativitet i denne konkurransen, om ikke annet??

torstein sa...

Selv henning olsen bygget er jo rødt og hvit!

torstein sa...

Nærmeste nabo er vel et verksted? og der kan man jo fikse ting vis noe skulle gå galt?

Katrine sa...

Vilde: Du får poeng for beste kreative forslag til nå for den!!

Torstein har rett i at det er Falken redningstjeneste jeg sikter til.. de hra verksted rett bak essoen!

Til gåten om hvit og rød kan jeg røpe at dere skal frem til en hennig olsen is...

torstein sa...

hva med Crème D'light

Katrine sa...

nei det er nok ikke helt riktig.. Tenk litt ydenlandsk og tenk på det med brutalt..

torstein sa...

Kræsj pink

Katrine sa...

JAAA!!! Hurra hurra! Det var godt å se at jeg tross alt har en kjæreste som er ganske så glup når det først gjelder!

Gratulerer til Eline som fant meg og som gjettet det første hintet og gratulerer til flinke Torstein som klarte de to andre!

Gratulerer også til Vilde for det mest kreative forslaget!

<3Alle hjerter gleder seg<3

Anonym sa...

Jeg kom emed flere forslag, men ingen var gode nok:P:

Ikke langt unna hjelp:
- Står man på Hennig Olsen og skal ha en is, også hvis den går i stykker så produserer man bare en ny!
Forener rødt og hvit brutalt:
- Logogen til Hennig Olsen er dominert av rødt og hvit... men det var feil.
- at Navnet Colombi betyr blande farger var også galt.
- At man spiser en kald hvit is med varm kjærlighet ller rød tunge var også galt.
- At Danskebåten kommmer inn med danske flagg akkurat når man spiser isen var også feil.

Katrine, jeg brukt så mye krefter på å tenke på resten av gåten at jeg ikke orker mere... Jeg fant hvertfall ut svaret så jeg tror rett og slett du må si det! Viking var jo et svar da, men rød og hvit syns jeg var vrient... har de tnoe med at det er en esso, ikke så langti fra?

torstein sa...

Eline det med at rødt og hvit forenes brutalt er Kræsj pink! "fargene blir forent brutalt= Kræsj og rødt og hvit blir rose/pink!

Hurra vinner jeg noe siden jeg klarte to av gåtene?

Anonym sa...

Katrine Tjomsland. Du har her glemt en svært viktig detalj,og det er nemlig at Kræsj Pink slettes ikke er noen Hennig Olsen is. Kræsj Pink ble nelig oppfunnet av Bente Dybesland når hun jobbet på Diplom is.

Katrine sa...

Eline: Håper du er tilfreds med Torsteins forklaring!

Tostein: Du vinner en date med meg i dag;) JEEE!

Lisbeth: Gidd å vær så bæsj da! Jeg kom nemlig på det etter at jeg hadde laget gåta, så jeg håpte at ingen kommenterte det..

Men tusen takk til alles iherdige innsats! Uten dere hadde ikke denne bloggen vært det samme!

Anonym sa...

Tingen er at kræsj pink heller ikke heter kræsj pink lenger..den heter bestis...
Jeg elsker å ødelegge gåter!!
Forresten er det særdeles viktig at den produseres av diplom is som har den klart beste saftisen..
Skjønner ikke åssen det går ann å glemme det. Du husker vel at vi må på prix for å kjøpe de gode isene..

Anonym sa...

Jeg skjønner godt at meg selv ikke klarte å finne ut av kræsjpink! i og med at jeg sjekke litt ut hvilke navn Hennig Olsen is hadde på butikken Kiwi, og på nettet. Det var ingen Kræsj Pink, og hadde jeg sett det, så hadde jeg ring katrine med ei gang og sakt svaret:P Kjipt Torstein:P Det var ikke meg det var noe galt med, det var gåta:P:P:P :D:D:D Va vinner jeg fornoe egentlig?

Anonym sa...

Nå har du fått 61 kommentarer Katrine;) ikke værst!

Katrine sa...

Diss, diss, diss... Saken er den Torvik at jeg ikke kan minnes å noen gang ha kjøpt is på Prix.. Bare påskeegg og godteri!

Hmm.. Eline du kan velge mellom en Kræsj-pink (nei til å kalle den bestis!!) eller Colombi-egg! Heldige deg!

Jeg liker denne utviklingen i antall kommentarer =) Nr 62 ute nå.. Ha en vakker. vakker dag!

Anonym sa...

Tusen takk :D Vi tar det ei gang når vi leker, så ser vi om de har kresj- pink eller egg is, men skulle jo gjerne smakt på den eggisen da:P takk igjen!

Anonym sa...

jeg stemmer for nytt gjemmested!

Katrine sa...

jeg har tatt på meg tankehetta så nå kommer det plutselig en til!! Følg med! Følg med!...

Anonym sa...

Jeg er har kommet med ny post! Du er bare helt nødt til å lese den...