tirsdag, august 07, 2007

Den Tjomsete Hilde-og-Vilde-dagen

Dagen i går startet ganske deilig med en særedeles hyggelig melding som tikket inn på mobilen min. Den var fra Hilde, og jeg ble med en gang svært glad for at hun ikke ringte meg, for jeg var så trøtt på dette tidspunktet at jeg tror jeg kunne sagt omtrent hva som helst! Men siden dagen var satt av til Hilding og Tjomsing på høyt nivå, hoppet jeg lett som en flodhest opp av senga, inn i dusjen og ut i bilen. Jeg durte ut til Hilde, hvor jeg plukket opp henne og et ødelagt kamera. Første stopp var elkjøp fordi Hilde skulle gjøre det som Hilde liker aller best- klage.. Etter noen bestemte ord på elkjøp tok vi en kjapp tur innom Skeidar fordi jeg (som snart drar på folkehøyskole) trengte en skittentøyskurv.

Dagens ærender var herved overstått, og vi kunne ta turen innom Kiwi Lund for å kjøpe litt strandmat, før vi startet jakten på en mulig liggeplass i Bertes. Det var så og si umulig, men etter å ha labbet helt ut på den ytterste holmen fant vi en plass. Men det skal sies at det egentlig ikke var mulig å ligge der. I hvertfall ikke i mer enn 2 minutter! MEN er det sol så er det sol, og stae som vi er, lå vi der faktisk i flere timer.. (men vi byttet stilling hvert 2. minutt likevel).
Etter noen timer i sola kjente vi islysten strømme på og vi durte inn til fiskebrygga og tok oss en is. Som vanlig kom det en sky når vi akkurat hadde begynt på isen, slik at vi måtte fryse mens vi spiste. (altså nok en gang på trass!).

Etter isen var vi modne for mer selskap, så vi durte ut til vår alles kjære Dyrepark og hentet pølsemaker Vilde. Vilde var kravstor og ville hjem og skifte, og snille som vi er, kjørte vi hjem til Vilde. Meg og hilde kjedet oss bare bittelitt..




Vi var sultne og trengte for. Så vi handlet mat.
På alle butikkene på Lund. For å være rettferdige liksom.
Så etter 3 kvarters mathandling kjørte vi til Hilde for å lage kyllingfilet med ris og bearnesaus og sjokoladefondue til dessert. Hos Hilde fant vi denne lappen på bordet:











Og for en middag det ble! Selv om Hilde både svidde kyllingen OG klumpet sausen så smakte det hele riktig herlig (trolig fordi risen var perfekt, salaten var godkjent og desserten var fantastisk!!). Deltakerne var svært fornøyde!
Etter middagen så vi på bilder, og vi kunne ikke unngå å etterligne Espen Cowards iherdige smil!



11 kommentarer:

Hilde sa...

Takk for en alle tiders dag! Vil bare si at kyllingen ikke ble svidd, bare godt stekt. Og at det ekle bildet av meg ble laget med vilje...

Katrine sa...

Jo i lige måde du! men som vi alle vet er det en gylden regel at forfatteren alltid har rett! og jeg lyver ikke når jeg sier at det deilige bildet av Hilde er helt ekte og knipset i akkurat riktig sekund! Haha! Deilig du er Hilde:P

Hilde sa...

Joda, selvfølgelig... Det jeg prøvde å si var at jeg ikke griste så mye med sjokoladen uten at vår kjære forfatter og fotograf hadde bedd meg om det først lissom... På en måde...

Katrine sa...

... Pynt på historien du!...

Ingvill sa...

hørtes ut som en fin dag! Kjedelig å måtte jobbe. Men jeg har fri på torsdag, da..;)

Schnakkast!

Vilde sa...

Hvis det høres ut som en fin dag, så kan jeg love deg at det var det absolutt!! MIddagen var god, til tross for Hildes iherdige forsøk på å ødelegge den, og desserten var ut-av-en-annen-verden-fantastisk!!
Bare si i fra neste gang no slikt skjer! Neste gang blir det komper! Sant Hilde??

Hilde sa...

Neste gang er det komper, eller reker!

I dag har jeg hatt min siste dag som spøkelse, nesten litt vemodig, men bare nesten...!

Anonym sa...

Dette var maaange bilder...
Ser ud som en fin dag, tipper dere har i hvert fall kost dere, tror ikke det er mye å si på dt...

So long..

Katrine sa...

Det kan jeg love deg, Espen!
Tid inviterer du til kompefest, Hilde?? Du ved det er himla feigt å gjøre det etter at jeg er dratt!!

Hilde sa...

Jeg skal sørge for å gjøre det ei gang du er hjemme. Hvis jeg mot all formodning skulle finne på å gjøre det ei annen gang, få rjeg gjøre det to ganger da... Men som du skjønner blir det masse ekstra stress for meg, derfor satser jeg på ei gang dere begge er tilstede. Men bare så alle er klar over det, så er det forbudt å spise mine komper med sukker på.

Nå var jeg endelig ferdig i dyreparken, og kan dermed slutte å leke kreftsyk sau. Sangen du nevnte forsvant faktisk overraskende fort, når jeg tenker over det... Og det er jo vel og bra.

Nå merker jeg at dette ble en lang kommentar, men det er jo egentlig bare veldig gøy for dere som skal lese den. Nå er det virkelig på tide å legge seg.

Vil til slutt avslutte med et par fakta som jeg lærte av å lese i dassboka hos Martin i kveld:
- Vi glemmer 80% av det vi lærer i løpet av en dag.
- Og det stemmer nok, for jeg leste noe om at et ekorn spiser 40000 furukongler i løpet av en periode. Men problemet er bare at jeg ikke husker om det var en dag, eller en måned eller et år... Mange kongler er det uansett.

God natt og sov godt, alle i hop!

PS: når drar du egentlig Katrine?

Katrine sa...

Du har rett, Hilde: Det der VAR en lang kommentar! Men dog en meget hyggelig en! Jeg kan meddele at nå bare har i dag og i morra igjen å jobbe - Hurra! og ellers kjære venner, så drar jeg min kos på fredag morgen (24.)

Jeg må si det er litt trist å ta så mange høytidelige farvel-er på så kort tid! Det er fryktelig rart egentlig...


Men du må finne ut av det der med ekornet, Hilde! Det kommer til å irritere alle som leser det!