søndag, desember 10, 2006

Levende bil?!?

I nattens løp skjedde det mye i det Tjomslandske liv.
Meg og Hilde gjorde en særdeles spennende oppdagelse.
Vi ville finne det ut en gang for alle:

- Har biler fri vilje??

- Kan de bare kjøre av seg selv??

- Stopper den ved første humpel, eller lever den sitt eget liv så lenge motoren er i gang og det er bensin på tanken??


Dere husker sikkert bilen Brum fra barne-TV. Den lille gule bilen som brummet rundt helt av seg selv og levde sitt eget liv. Jeg har alltid ønsket meg en sånn bil. Og i natt gikk det opp for meg at jeg har en!?! Gunda er nemlig en slik bil! Alt du trenger å gjøre er å sette henne i første gir, så kjører Gunda resten av turen av seg selv (så lenge man svinger litt da.. Hun trenger litt mer trening før hun klarer det og..)!


Og ikke bare i nedoverbakker - Ånei, da! De bratteste bakker klarer hun lett som en lek! Ikkeno problem! Gunda klarer alt!!


Jeg kaller den nye sporten for "levende biling". Hva sier dere til VM i "levende biling" på nyttårsaften?? Noen som tør å utfordre Gunda? Jeg tror jeg må melde henne på sirkus eller noe;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg utfordrer deg! er ikke en ting credotaxien ikke klarer! hehe!
selv om jeg ikke fatte helt åssen det foregår!

Hilde sa...

Dette er knall gøy! Jeg tipper at det er få som er så gode som Gunda!
Men det skal jo også understrekes at det var skikkelig glatt også denne spesielle natten!

Katrine sa...

Utfordringen er mottatt Torstein! Sorry at jeg sier det slik, men credotaxien har nok ikke de helt store sjansene mot Gunda asså! Men du skal få en innføring en dag;)

Og ja Hilde! Jeg elsker dette! Men det at det var glatt denne spesielle natten understreker jo bare enda mer hvor genial Gunda er som til og med når det er så glatt at Nina nesten fløy på trynet, likevel uten problemer klarer å trekke seg opp Gimlekollens bratteste bakke uten min assistanse:D

Lenge Leve GUNDA<3

Anonym sa...

Gunda har ikke en sjans mot CredoTaxien! Ingen som kan slå den i Utsene, sjarm, Levende Bil eller Taxikjøring:P Men jeg stiller!
Men hva for en skapmning av en bil er gunda!? likte navnet! hehe

Anonym sa...

Kan anbefale aking/renning på scooter, det er også gøy. Funker nok ikke så godt i oppoverbakke da...

Katrine sa...

hehe:P det høres ut som en bra hobby, vilde! Den er jeg klar for å prøve en dag! hvis du stiller med scooter da!

Men må si du skryter på deg litt mer enn du kan love nå asså Torstein! Ingen biler slår Gunda!! Basta! =)

Anonym sa...

Tror du skreiv litt feil frk. Tjomsland! du mente vel: ingen biler slår credotaxien:P
Hatt en fin dag?

Anonym sa...

Hmmm det kan bli litt vanskelig å skaffe en scooter ettersom jeg verken har scooter eller lappen... Rettelse på mitt navn: Vilde Lauvland (LauVland med V). Blir som regel skrevet feil... Men det verste er når folk skriver Wilde!

Katrine sa...

Gjorde nok ikke det nei Torstein! Jeg skal gledelig bevise det for deg når vi tar vår duell;) Jeg har hatt en laaang dag i går, men i dag har vi hatt den fineste hørelæretimen i historien! Mandariner, pepperkaker, julebrus og tørre vitser:P det er fint!
Har du hatt en fin dag da?
Gleder meg til i morra!
=) Kan jeg forresten snike meg til en plass i Credotaxien?

Vilde LauVland: jeg beklager dypt og inderlig hvis jeg noen gang har fornærmet ditt familienavn på noen måte.. Lover at jeg aldri i livet skal så mye som tenke på å gjøre det igjen!! Nevah Evah!!
=)

Anonym sa...

Du kunne selfølgeli fått plass! men jeg kan ikke komme! skal jobbe:( kjipt! men skal komme sterkt tilbake til søndag! så vis du trenger plass til søndag er det bare å si ifra! Så kos med litt julestemmning i hørelæretimene da! jeg hadde en veldig fin dag i går! var på julegavesafari og bare koste meg på en fridag!
Syns ikke du har begynnt å henge mer på credo07 akkurat:P Har du msn?

Katrine sa...

Nå har jeg akkurat hengt masse på credo07!! Kjipt at du ikke blir med i morra da:( Jeg har vært på julegavesafari i dag jeg og! artig! Sjekk credo07 du;)
Snakkes kanskje i morra??

Hejdåå så lenge!

Katrine sa...

Du skal få prøve en vakker dag om du vil=)
Jul er en fin ting, ja! Kan ikke få forklart hvor mye jeg ser frem til torsdag!!

Vilde sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Katrine sa...

oj er det der det står?!? sorry borry!
skal fikse det med en eneste gang, Wilde:p
haha..