tirsdag, desember 26, 2006

Julete toalettbesøk og muldvarper

Tenker du stusset litt over denne litt smårare overskriften, men følte det var dette jeg ville skrive om i dag.. Satt å tenkte at nå er det virkelig på tide å skrive en ny post. Så tenkte jeg at jeg nesten følte meg litt tvunget til å skrive om noe bittelitt julete siden det er jul, men så ville jeg ikke skrive noe voldsom "dette har jeg gjort/skal gjøre/har jeg fått i jula" post heller, så vi får se hvor dette ender..

Det har seg nemlig slik at undersøkelser viser at nettopp toalettet er den plassen vi tilbringer mest tid - ufrivillig - hver eneste dag.. også i julen! (merkelig nok..) Så derfor tenkte jeg; tenk så mye mer julestemning man ville få hvis man for eksempel hadde juletre på badet! (hvorfor ikke??) eller litt julete julepynt! eller i det minste en juledorull!!

I det Tjomslandske hus har vi faktisk både juledorull og en doengel på badet! Tror ikke mor er like begeistra for juletreet, så det må kanskje vente til jeg en vakker dag skal pynte mitt eget bad.. Men i hvert fall! Siden jeg er så omtenksom av natur, så tenkte jeg at i år ville jeg gi min venn, Hilde, en julegave som både hun og alle andre flittige brukere av hennes flotte lille loftstoalett virkelig ville sette pris på, så jeg gav henne den fantastiske lille do-boka "Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsja på hodet hans".. Så nå er det full stemning på Hildes toalett! Bare å glede seg til neste dobesøk der i gården! (Advarsel: Du burde holde dette rommet pent og ryddig til enhver tid, for man vet aldri når noen har behov for å muldvarpe!!)

(Muldvarpen er forresten et ganske viktig dyr! sier ikke mer foreløpig..)

Moralen i dag er i hvert fall: Julete doer er bra! Muldvarp-do-boka løfter standarden 10 hakk!! Ha en riktig god romjul med hyggelige dobesøk!!


ps.. It goes overhead not duck to dissapoint snow in the room-wheel!!

24 kommentarer:

Anonym sa...

For en post! Du er rar du! men det er 100% posetivt:)
Jeg vil å ha den lille doboka;)hehe
Juletre på doen ville vært heftig bra! syns jeg ser ditt bad når du flytter, med fullt av fargede julelys og et lite juletre:P hehe!
Du er toppen:)

Katrine sa...

en ting er hvertfall sikkert: jeg skal aldri ha fargede julelys!! æsj!:P men hvis du er snill så kanskje du får boka en vakker dag:)

Anonym sa...

Tenk å fint med et bad som glinser i grønt, rødt, lilla og gul:P Farga Julelys er jo bare så lekkert..... eeee nei...
Best jeg får den:p for jeg er jo som regel alltid super duper snill:p hehe!

Katrine sa...

hehe time will show;)

Anonym sa...

jeg vil også han en sånn bok!:P jeg liker meg faktisk på badet.. sitter ofte i telefonen på varmekablene=) Det liker jeg!=)Artig post! Du er super!:D
ps: gadd ikke logge inn:P

Hilde sa...

Jo tusen takk for den fantastiske boka! Jeg ser nå hvor priviligert jeg er, når alle andre også vil ha boka=)

Julete do er kanskje ikke så dum ide, tror jeg skal få tak i no julepynt til doen min til neste jul.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

hvem er du egentlig torstein?

Katrine sa...

du er faktisk veldig priviligert Hilde! Heldigere enn du tror;) og som sagt: julete doer er en fin ting=)

Men må jo si det er litt skuff at du svikter meg på nyttårsaften liavel.. men men du får spre litt latter og glede på hyttetur i stedet!

Ha en feiende flott aften alle sammen!
Nå skal det julebukkes;)

Anonym sa...

Han Torstein er en serdeles koselig og artig kar! Men spørsmålet bør vel heller lyde slik: Hvem er egentlig denne anonyme personen?

Litt mer om Torstein Han ble født 11/04-1988.
Fødestedet var Kr.sand sykehus.
Han vokste stadig med årene, men ikke så mye! var ganske lav på barneskolen! Men hva gjore vel det!?
I år er Torstein blitt så stor at han er credoruss woooh:)
Torstein kjører rundt i en tøff og manndig Toyota Corrolla! som er døpt til CredoTaxi! På Bakgården han jobber!

Er det noe mer du vil vite mr/ms Anonym? Og igjen hvem er du?
Snakkest;)

Hilde sa...

Jeg skal glede alle på hyttetur med mitt lystige vesen, og som Øyvind og Katrine så fint sa: Jippi! Da blir det litt gøy!

Og når Øyvind og Katrine er med er det ikke kjedelig!

Katrine sa...

Jeg tipper på at dere får ca den gøyeste og vittigste hytteturen av alle som er der oppe!
Hvertfall siden både du og Katrine og Øyvind er med!!

God tur! og et riktig godt nyttår folkens=)

Anonym sa...

Kjære Torstein!

Takk for et meget bra svar, pga mine kilder vet jeg nå akkurat hvem du er. Men, siden du er så nyskjerrig på min identitet så skal du få noen tips: Jeg ble født 8.2 i det Herrens år 1988, og er også credoruss 07, hmm... Hvem kan det være? tenker du nok. Jeg kjører rundt i familiens stolthet, nemlig en grønn skoda filicia, med agder bilskade reklame på. Jeg synger i credokoret og går på vågsbygd. Så nå ved du litt mer om mæ.

Anonym sa...

Jeg har å fått vite hvem du er ved hjelp av mine kilder:)
Lisbeth er du? kan ikke det stemme?
God Nytt år;)

Anonym sa...

Stemmer ja, godt nytt år til deg au!!!

Katrine sa...

Nei se så hyggelig at folk starter bekjentskap her på min blogg=) Det er jo voldsomt hyggelig da! godt nyttår folkens=)

Anonym sa...

D trodde æ at æ hadde (tid til credo ting altså), men det hadde æ jo tydeligvis ikke. Har ikke fått med meg noen ting jeg.

Katrine sa...

Jo takk takk!! Nå har dere bare å like han:P ellers banker jeg dere!! hehe neida..
Dere burde jo absolutt henge mer med credo-folkan! dere er jo single begge to!!
det er jo der det skjer vettu;)
Ha en flott dag alle sammen!

nå skal jeg gå å be en dobønn ida...

Ane sa...

så gøy Torstein og Katrine! Gratulerer!!
synes du også burde få deg en blogg Torstein, eller så kan du vel bare joine Katrines:) (har du vel på en måte gjort allerede..)
Gratulerer igjen, Visste nok det var noe i lufta;)

Anonym sa...

Takk Takk alle som gratulerer:) Ser frem til å bli kjent med deg å ida! Du må definitivt begynne å henge med credorussen! Det er der ting skjer;)

Ane jeg føler ikke jeg helt er bloggmenesket! Er ikke så alt for kreativ til å skrive sånne morsomme poste;) Men vi snakkest vel en dag!

Anonym sa...

Får vel gratulere deg her også...
GRATULERER!!

Torstein sa...

Ane!
Nå har jeg faktisk lagd meg blogg!
Får se å lenge den kommer til å være oppegående!

http://kokkasliv.blogspot.com/

Katrine sa...

Takk, takk alle i hop:)
Du overrasker stadig du, Torstein! Flink gutt;)

Noen som er klar for juletrefest i kveld?? Hurra!

Torstein sa...

Jeg er en overraskende mann;)
Syns du skal komme med en ny post snart!

Katrine sa...

Njaaaa.. skeptisk! neida det kommer det kommer.. må bare få tid til å gjøre litt research først:P