søndag, desember 03, 2006

Tjomsenissen? Sauen? Trekkspilldama? - Kjært barn har mange navn!

Det har seg nemlig slik at vår klasse skal sette opp musikalen "Cabaret" i februar og i den anledning spiller jeg i orkesteret. Mens Torvik f.eks fikk tittelen "Trommis" av lærerne, kunne de ikke helt bestemme seg for hva de skulle kalle meg, så jeg endte opp med tittelen "Pianist/Perkusjonist/Korist+++". Med andre ord: Jeg fikk restplassen. Jeg skal altså fremstå som "altmuligdama" som gjør alt det som ingen andre gidder å gjøre... Veldig festlig!
I hvert fall, på en øvelse her om dagen, fikk jeg og Heidi (som forresten har tittelen "Pianist- punktum") nøyaktig samme noter på en sang, så jeg måtte spør læreren hva han mente med det? Svaret jeg fikk da var: "Jeg tenkte at du, Katrine, skulle være på scenen i dette nummeret, og spille trekkspill!"
Jeg visste ikke hva jeg skulle si. Først var jeg overbevist om at han bare kødda, men han ble mer og mer alvorlig, så til slutt skjønte jeg at han faktisk var seriøs!

Så ja, snart er jeg som ho på bildet - stolt trekkspiller! Haha! Tror jeg må melde meg rett inn i NTLF (Norske Trekkspilleres LandsForbund) med det samme!!


(Mannen på bildet heter forresten Harald Haga. En kar jeg støtte borti når jeg søkte på bilder. Skjekk ut sia hans! jeg må le... Gamle mannen.. :P

15 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. trekkspill er tingen!!det blir nok stas!!du takler det fint fint! men trekkspilldama.. det er et fiint navn, syntes du skal kalles for det jeg ;)
du er god!! det ser vanskelig ut å spille!!

Katrine sa...

Så du syns det ja.. Hyggelig, hyggelig!

Men ja jeg er litt spent på hvor vanskelig det egentlig er, siden jeg aldri har så mye som tatt i ett trekkspill og plutselig skal spille en hel sang:P Det kan bli litt av en opplevelse, du!

Jaja, den tid - den sorg (- eller latter om du vil)!

Sov godt alla i hopa!

Anonym sa...

Du kan lære det av meg! jeg er en killer på trekkspille, Tjomsenissen

Anonym sa...

Tror du kommer til å kle det ganske bra jeg:)

Katrine sa...

Jess =) Når skal vi ha første timen, Torviken?? Jeg er klar som en flodhest!

Anonym sa...

Det er jo får galt at ikke du er The one and only pianist! det er jo 'Katrine tjoms som rokker pianoet! Selv om trekkspill ikke er verst det!

Anonym sa...

må bare skrive noe, må bare.

Katrine sa...

Takk Torstein! Det varmer i hjertet.. :P

Hilde sa...

Jo, Katrine, jeg tror så absolutt at du kommer til å ta trekkspillet som storm. Jeg har "spilt" på farfars trekkspill da jeg var liten. Så jeg tror du fikser det!

Hvilke andre ting skal du gjøre på denne musikalen da?

Katrine sa...

Det meste er forløpig uvisst.. Det jeg vet er at jeg skal spille trekkspill og litt "Showpiano" på scenen og spille på det meste man kan finne på av perkusjon ( standard ting som tamburin, kubjelle, triangel, cymbaler, marracas osv.. og ellers det jeg måtte ha for hånden; vann(!!), glass, stoler, bord, lysestaker - you name it!) det er egentlig opp til meg hva jeg velger å spille på og hvor jeg har lyst til å oppholde meg til enhver tid:P
I tillegg skal jeg være med å arrangere sangene.. Så noe skal jeg nå foreta meg jeg og!

Test sa...

Vittig. Du kan komme å øve hos oss, vi har trekkspill i kottet;) Det går fint med meg. Var bare litt trøtt resten av uka. Kos deg med spillinga da:D

Anonym sa...

Det er bra da:P men tror jeg ville satsa på trekkspilldama som navn! det er ikke noe som er mer populært en trekkspill i dagens samfunn!

Katrine sa...

haha:P nei det er sant! Men er litt vanskelig å velge da.. Jeg tror jeg fint kan ramse opp hvertfall en 8-10 kallenavn som brukes om meg daglig.. Men Det er jo bare hyggelig:)
Du skal få lov å kalle meg Trekkspilldama om det gleder deg, Torstein!

Skjer i helga folkens??

Anonym sa...

Men det er jo kos at jeg kan kalle deg det! men katrine lyder jo å ganske bra!
Min helg går forøvrig til jobbing! satster på at det skjer noe ut i de sene nattetimer!Så kan jeg faktisk ikke komme på credokoret:( noe som er ganske kjipt!
Din helga da?
Forresten syns jeg du må "henge" litt på den ultimate siden credo07!
Venter spent på en ny å innteresang post?

Katrine sa...

Du var dypt savnet på koret i dag Torstein! Så du MÅ komme på lørdag!!;)
Du kan godt bare kalle meg Katrine, siden det er jo egentlig det jeg heter.. nå kommer din etterlengtede nye post!