lørdag, mai 26, 2007

Blogge-gjemsel

Forhistorie: I går kveld var jeg, Vilde, Ingvill, Martin, Espen, Kristoffer og Joachim ute på en roadtrip. Vi kjørte en jentebil og en guttebil og ideen var at vi skulle ta janken om hvilken vei vi skulle ta i hvert kryss.. Det var gøy ei lita stund, men så kom det en bil imellom oss og vi endte med å ta en del rådville runder i ei rundkjøring.

Da dette etter hvert ble litt kjipt, kom vi på en gøyere ide. La oss leke bil-gjemsel! Det var også gøy sånn det første kvarteret, men da vi hadde stått utenfor ei blokk på "toppen" av Lund i en time og guttene var så på villspor at de leita rundt Sør-arena (på tross av at de hadde fått svar på 5 valgfrie spørsmål og i tillegg fått en god del hint) så var det virkelig en befrielse når de endelig fant oss!


Men det jeg tenkte nå var at det må jo være artig å prøve dette ut i bloggerverdenen også. Så nå tenker jeg på et bestemt sted innenfor Kr.Sands kommunegrenser. Jeg gir dere noen få hint nå i starten, og så må dere stille ja-og-nei-spørsmål til meg.


OBS! Det er bare ja-og-nei-spørsmål som blir besvart, og hver av dere kan spørre et spørsmål hver. Anonyme spørsmål blir ikke svart. Så nå gjelder det å samarbeide dere bloggere og andre interesserte imellom!

HINT:

  • Jeg har selskap av kunst
  • Jeg hører toner i mitt øre
  • Min nese fylles av en smakfull duft
Etter gårsdagens hendelser å dømme klarer nok ikke Espen og Martin dette alene, så dere andre må nok hjelpe de så godt dere kan, ellers får vi jo aldri noen vinner. Lykke til!

(Ps.Det vanker premie til vinneren..)

38 kommentarer:

Anonym sa...

Du står i ganga på Vågsbygd skole. Heidi sitter i aulaen og spiller på flygelet, mens Anne Ma står bak ryggen din..

Ingvill sa...

høres ut om om du er på cafe... men, la oss komme med et ja og nei pørsmål: er du innenfor det vi kaller "sentralt i Kritiansand"..? (dvs. ikke greipstad..)

Haha, morsomt i går, selv om det ble litt langtrukkent etterhvert, ja...

Ingvill sa...

jeg mente selvfølgelig spørsmål... Ja til skrivefeil!

Katrine sa...

Katrine: Godt gjetta, men nei jeg står ikke der i dag.. jeg synes ikke anne ma lukter særlig smakfullt skjønner du..

Ingvill: Ja!

Anonym sa...

h�res ut som resturant bakg�rden... men det er det vell ikke

Katrine sa...

Ehh.. nei dessverre. (tør ikke skrive noen grunn til hvorfor det ikke er der her, for da kommer Torstein til å lese det og så blir han snurt:P, men nei, det er ikke på bakgården.)

Anonym sa...

Befinner stede seg i selve kvadraturen?

Katrine sa...

Klokt spørsmål Torstein! Ja er svaret!

Jeg minner om at Ingvill og Torstein nå har brukt opp sin kvote, men alle har til en hver tid lov til å tippe stedet!

Anonym sa...

Torstein har juksa, og stilt to spørsmål. Da ble det visst jeg som vant. Hva er premien?

Katrine sa...

Nei Katrine det har han ikke.. han tippa stedet først akkurat som deg. Det andre var et spørsmål. Et ganske klokt et vil jeg påstå. Du kan fremdeles stille et spørsmål!

Vilde sa...

Dette var en meget god ide Katrine, og denne gangen gjør det ikke noe om du må tisse! Må innrømme at tre kvarter på toppen av Hamreheia ble litt mye.
Jeg tenkte egentlig først på frk.Larsen, (har de ikke kunst der?). Men jeg bruker mitt spørsmål og spør: er det et spisested??

Hilde sa...

hmm... vanskelig... Jeg tror jeg må tenke litt før jeg kommer med mitt spørsmål.

Katrine sa...

Vilde: Nei, det er ikke et spisested

Hilde sa...

Etter et vanvittig spørsmåls-press fra deg, Katrine, kommer nå mitt spørsmål: er det en butikk eller kirke? (svaret er altså: ja det er en av delene, eller: nei det er ingen av dem.)

Katrine sa...

Du din snik! prøver å lure inn to spørsmål i ett!! Jeg svarer ikke på det spørsmålet. Det må være ETT spørsmål, Hilde!

Hilde sa...

Din Tjomsetulling... Da gidder jeg ikke spør spørsmålet mitt nå!

Katrine sa...

Nei ve, sopp! your loss! men nå si det er ganske egoistisk av deg.. du har ikke tenkt på at kanskje alle må ofre seg for at dere skal finne ut av dette?
Grow up!

Hilde sa...

Selvfølgelig har jeg tenkt den tanken, og jeg har absolutt tenkt å hjelpe fellesskapet, men jeg må da ha et godt spørsmål sånn at det blir noe hjelp ut av det!

Så det så!

Katrine sa...

Jejeje Mr. Grandmother!
Det høres bra ut!

Bjørn Stian sa...

Jeg tror jeg vet hvor det er... Men la oss ikke forhaste oss. First things first, så da fyrer vi et spørgesmål, hvis svar må innebære et rungende Ja eller et konstaterende Nei:

Er bygget gult?

Katrine sa...

Kjære Bjørn Stian. Jeg må ærlig innrømme at det er jeg ikke helt sikker på, det har jeg aldri lagt merke til, men jeg skal sjekke det ut og jeg lover å svare på det ved første annledning når jeg vet det!

Men det er jo ingen skam å tippe! førstemann til mølla ved du!

Anonym sa...

Feite ass�. dette vakke lett.

Anonym sa...

hehe, Bjørn stian. Jeg tenkte på det samme...men er det toner der?
(det var ikke spørsmålet..) Vel, jeg gjetter Sørlandets Kunstmuseum.

therese sa...

hmm.. dette var vanskelig altså!
Må tenke en del på denne...
Men et spørsmål:
Er det i kvaderaturen?

Anonym sa...

Jeg har ikke peiling.

Stakkars anonym.

Katrine sa...

Therese: du kan få lov å spør om et nytt spørsmål siden torstein idsøe allerede har spurt om det samme og fått et rungende JA!

Katrine sa...

og ane: jeg er nok ikke så kunstnerisk av meg heller.. så nei!

torstein sa...

Dypt skuffa for at det ikke var restaurant Bakgården! Det er det en fantastisk musikk som summer i bakgrunden! Det er flotte malerier! og maten er jo et kapittel for seg selv! Bra tippa Torstein! stjerne i boka for den!

torstein sa...

Hva med jabes?

Katrine sa...

Nei, Torstein det er ikke Jabes, selv om dette også var en god tipp.. Prøv igjen!

torstein sa...

Er dette en plass du pleier og være?

Katrine sa...

hmm det er litt vanskelig å svare ja eller nei på den, men jeg vil si at de fleste av dere (inkludert meg selv) har vært akkurat her ganske mange ganger i livet ja! Det er i hvert fall et sted ALLE ved hvor er! for å gi et nytt hint..

Slingsa sa...

Dette var utrolig vanskelig!
Er det et sted hvor noe selges?

Katrine sa...

Slingsa: (tipper dette er deg Silje?) jeg kan ikke si at det akkurat er et sted noe selges sånn fast, men det er ikke så langt til nærmeste sted noe selges!

Slingsa sa...

Jeg tipper utenfor platekompaniet, rett med hesten og at villavillekulla selger herlige raddisvafler ved din side.

Her er det jo både, musikk, duft og kunst.

Katrine sa...

HURRA HURRA!! Det er bare å gratulere! Min kjære venn Silje Ringstad Kolnes har funnet meg! Akkurat det med Villa Villekulla hadde jeg strengt tatt ikke tenkt så mye på, tenkte mer på Rio over gata og utenfor på sommeren.. men jeg syns ressoneringen var treffende bra! så jeg har den glede av å overrekke Silje premien: en valfri hennig-olsen is ved nærmeste anledning! =)

Hva skjer med dere gjemsel-folk?!? Trodde dere var bedre enn som så.. Her kommer Silje fra Greipstad og stiller et usselt lite spørsmål og kupper alle sammen! Det må jeg si: GREIPSTAD POWER!! =) =)

Anonym sa...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiii!!!
Tenk at jeg må se meg slått av Sije Kolnes!! For et nederlag! Er det mulig.. Selvmord er eneste løsning nå!

Slingsa sa...

Jeg må bare beklage for kommaet etter både.:P
JEG VANT!

Jeg ble skikkelig glad nå. Jeg elsker gåter..

Hurra!
Hilsen Silje Ringstad Kolnes.:D