onsdag, mai 23, 2007

Tjomsenissing på høyt nivå

Du nå har det seg slik at jeg har vært så fryktelig travel med russing og heldagser den siste måneden atjeg omtrent har glemt at jeg faktisk har en blogg som burde oppdateres i ny og ne.. Så det der tar jeg helt og fullt på mi kappe!(Forresten så tror jeg snart at jeg trenger en nattverd for å få kasta fra meg all den dritten som jeg har på kappa mi for den begynner å bli lovlig full nå..)

Men nå har jeg et skikkelig luksusproblem: Jeg klarer simpelthen ikke å bestemme meg for hva denne posten skal inneholde!

Hmm.. Jeg tror i hvert fall den må inneholde et lite innlegg om vår fantastiske kidnapping av credopresident Maria Timenes her for et par uker siden. Det hadde seg nemlig slik at meg, Tonje Sæbø, Tone Ljones og Kristine Saaghus fikk det for oss en dag at vi skulle kidnappe presidenten, så vi stilte opp på Kvadraturen og fyrte Maria opp på å bli med å ta Gimle. Ho var dønn klar for det, men før ho visste ordet av det var ho kneblet og gaffa og bundet foran øynene og i baksetet på min bil. Av begivenheter denne dagen kan jeg nevne når Maria satt på jernbaneperongen og plutselig hørte høyttalerendamas litt nasale stemme som sa:" tog til Stavanger..." Da hyler Maria som en stukket gris og en ellevill elefant på en gang: "Æ SKA TA TOG, Æ SKA TA TOG!! mens ho gynga fram og tilbake der ho satt.. - En særdeles vittig stund! Når vi så satte ho på toget og heiv ho av på Nodeland og inn i min bil igjen, var ho overbevisst om at jeg var finslendingen Hanne Aabel fordi jeg sladda litt ut av parkeringsplassen.. Vi durte så videre til min ringe bolig, hvor vi bærte ho langs gjerdet og lempa ho over til sauene og satt ho ensom og alene midt ute på jordet, mens meg og Tone febrisk prøvde å jage noen sauer bort til ho. Denne hendelsen ble foreviget på mobilkamera, og når Maria kom hjem, la ho den inn på blink. Noen dager etterpå sitter meg og Tonje på mustek og skal lese dagbladet.no, hvor det til vår store forbauselse er en link til filmen på forsiden og et bilde av en kneblet og gaffa president midt ute på jordet, med overskriften "Overlatt til sauene".. Det er lenge siden jeg har ledd såå godt!! Se videoen:


Maria fikk også ett litt ublidt møte med en hest og en sølepytt, en del runder i rundkjøringa (mens ho lå i bagasjerommet) og til slutt fikk vi ho til å kjøpe og spise en sommeris (med bind for øynene og hendene gaffa sammen på ryggen!!) det kan jeg love det var litt av et syn!

Men jeg tror jeg runder av her, så skriver jeg heller en ny post om ikke så altfor altfor lenge. Av erfarig er det gøyere å lese mange små poster enn en gigapost (selv om denne egentlig ble litt lang i seg selv.. jaja!)


Så Fred ut og hei på flodhesten så lenge!

2 kommentarer:

Vilde sa...

He he he, jeg beundrer deres kreativitet! Sykt bra! Evig vittig at det var på forsiden til dagbladet i tillegg!

Katrine sa...

Takk takk Lapp!