onsdag, mars 14, 2007

Skapsprenger og Innbruddstyv...

De siste dagene har jeg lurt litt på hva folk i gangene på skolen og naboene hjemme egentlig tror om meg..

På fredag fant jeg ut at jeg har klart å miste nøkkelknippet mitt, med bl.a. nøkkelen til skapet på skolen (og en del andre nøkler jeg egentlig absolutt ikke må miste..). Jeg klarte å leite frem en annen hengelås hjemme og tok denne med meg på skolen. I ett friminutt måtte jeg gå i resepsjonen å låne ei svær (og da mener jeg gigantisk!) knipetang, som jeg altså gikk med under armen gjennom alle skolens ganger for å komme meg til mitt skap. Så, mens jeg fikk ufattelig mange rare og mistenkelige blikk, måtte jeg altså (med litt hjelp fra min sterke venn i nøden, Trudi) bryte opp mitt eget skap og bytte lås. Så måtte jeg gå samme lange vei tilbake for å levere den himla knipetanga, mens alle så dumt på meg og sikkert tenkte at nå hadde jeg stjelt noe i noens skap.
- Jeg var veldig, veldig glad for at ingenting ble meldt stjålet den dagen!!


Så i dag, skulle jeg ha bilen til skolen, men Pappa måtte ordne no greier, så jeg måtte ha et annet nøkkelknippe enn jeg pleier. Jeg tenkte ikke noe mer på det inntil jeg trøtt og sliten (og veldig tissetrengt!!) kommer hjem, finner frem nøkkelknippet og finner ut at der var det ingen husnøkkel. Mamma og Pappa var da på god vei til Hovden, så jeg kunne ikke vente på at de kom hjem, jeg skjekket alle mulige plasser om noen kunne vært så smart å lagt ut en ekstranøkkel, men neida! Så tok jeg runda rundt hele huset og skjekket alle vinduer og dører, men neida!
Ganske fortvila (og tissetrengt!) ringte jeg Pappa og forklarte situasjonen.. Han tenkte lenge og vel, til han plutselig bryter ut: Gå inn på verkstedet og finn kubeinet! Jeg måtte bare le når jeg da gikk over gårdsplassen bærende på et svært kubein, mens naboene stirret no veldig.. Pappa hadde nemlig kommet på at det var et vindu han ikke hadde fått lukket helt her om dagen så jeg skulle bryte meg inn gjennom det, hvis ikke det gikk fikk jeg bare knuse det, sa han. Men jeg klarte å åpne det, åle meg inn og hoppe ned de to meterene ned til gulvet uten å brekke noe, så alt ordnet seg jo til slutt da (og jeg fikk omsider gått på do!)!

Jeg har jo alltid hørt at forbrytelser ikke lønner seg, men jeg tror sannelig at disse to har lønt seg for min del!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du er flink! Det er sånn det skal være :D Det var veldig koselig å være på besøk hos deg idag! :D Du er herlig!;)

Anonym sa...

hehe..det er det vittigste jeg har hørt på lenge... får håpe dette var engangstilfeller;-) klem fra Ida

Hilde sa...

Hahah! Hvis jeg noen sinne låser meg inne skal jeg bare bryte meg inn, eller knuse et vindu. Og hvis noen finner på å klage på min avgjørelse, skal jeg bare si at jeg har lært det av deg. Og hvis de ikke vil tro meg, kan jeg jo alltids si at jeg leste det et sted på internett. Er det ikke der man lærer sånt pøbelverk??

Hilde sa...

jeg mente jo så klart at hvis jeg noen gang låser meg UTE, så skal jeg....osv

Katrine sa...

Jeg tror nå at det må være minst like gøy å bryte seg UT av huset som inn:P
Tror jeg må prøve det en dag.. Tror kanskje jeg skal gjøre det hos deg, Hilde! Ja det var en god plan! Snakkes på Wake up i kveld folkens! Hurra!

Vilde sa...

Kanskje du har en karriere innen innbrudd?? Der er det nok en del penger å hente...

Hilde sa...

Ja det hadde vært gøy! Skal si ifra ei gang pappa ikke er hjemme, for jeg tror ikke han blir så glad.

Ellers kom jeg på at det kanskje er på tide å avsløre neste dyr på lista...? Tror muligens det nesten er din tur til å skrive om det..

Katrine sa...

HURRA!! Jeg gleder meg som en flodhest i solskinn =)
Men neste dyr.. jo tror nok det er min tur.. Må bare skaffe meg litt tid til overs først! Har man en fin dag idag?

Hilde sa...

I dag her jeg falt på scooteren (blåbæret) og skadet noe inni mitt kne. Men det var faktisk et veldig unødvendig isfelt som ville at jeg skulle velte.
Ellers har jeg i dag hatt en matteprøve som gikk rett i dass.

Men tid er en fin ting, så du må bare vente til det har kommet nok av den. For du vet, tida går ikke, den kommer:) Ha en fantastisk dag videre min lille pingvine venn!

Katrine sa...

off da! slutt med å blåbære å sånn! Det er så unødvendig..

Jeg begynner å bli rimelig poddesur på den himla hånda mi som ikke gidder å friske seg!! Bæsjehånd!!

Har man hatt en fin dag i dag?

Kristin Ingine sa...

Hehe, du er best til å komme deg inn på stengte steder! Hehe, det er sikkert en nyttig egenskap!

Du er god katrine!