lørdag, september 16, 2006

Ingen som vil leke med deg??

Ingen som vil leke med deg?
- Fortvil ikke! Katrines lekeliste er her!

Nå som jeg faktisk har begynt å forstå bittelitt av dette blogge-greiene (etter en del timers hardt arbeid:P) så tenkte jeg at siden jeg alltid er klar for å leke og som kjent er med på alt, så ville jeg dele noen av mine leker med dere. sånn at neste gang du kjeder deg, og ingen vil leke med deg, så kan du gå inn her å finne noe å gjør!
(selvsagt er alt nøye utprøvd og testet av undertegnede...)
Lykke til!

40 TING SOM DU KAN GJØRE NÅR DU KJEDER DEG:
*til ære for Harald!

1: Pakk alle tingene dine i en koffert og forklar at du reiser bort en stund for "å finne deg selv". Gå ut av døra og kom tilbake etter 10 minutter. Forklar at du var "lett å finne".
2: Anklag personer som går bak deg for spionasje.
3: Syng av full hals til "Abslout music 17" mens du råner rundt i byen en lørdagskveld.
4: Hvis noen ser på deg, sperr opp øynene og hves: "Jeg er forkledd!"
5: Bedriv buskhopping.
6: Bruk briller med tjukke glass. Påstå at du ikke ser NOEN ting. Støt borti veggen, velt stoler og snuble i matta. Når du ikke har brillene på later du som om du ser helt fint.
7: Smil. Hele tiden!
8: ...unntatt når noen sier noe morsomt.
9: Oversett pop-sang-tekster til norsk med samme melodi.
10: Insister på at vennene dine bruker både fornavn og etternavn når de snakker til deg.
11: Spyl alltid toalettet tre ganger. Tell høyt.
12: Lek ”downs-og-støttekontakt-leken.
13: Lek at du har tourettte syndrom og får spasmer.
14: Løp gjennom en maisåker!
15: Løp inn i +bank (når Therese og Sindre er på jobb) med ei tranflaske i hånda og skrik: "dette er tran"!
16: Velt kuer!
17: Flekk tenner og knurr når noen snakker til deg.
18: Ta på hørselsvern. Be folk om å snakke høyere, overse enhver bemerkning om å ta de av.
19: Still deg ved et lyskryss. Når det blir grønt skriker du aaargh, øynene mine!"
20: Gurgle teen din. (ikke kaffe, for det er jo ikke noe tema)
21: Når du kommer inn i et rom hvor radioen er påslått, fall ned på kne mens du jamrer "det er STEMMEN igjen!"
22: Fall ned trapper med vilje.
23: Løp etter sauer.
24: Rop "BØ" så høyt du klarer. Lat som du blir veldig skremt selv.. en stund etterpå.
25. Om du har glassøye, slå og lirk på det av og til med en penn når du snakker med andre.
26. Pip når du rygger.
27. Tut og vink til fremmede.
28. Stift sammen papir på midten .
29. Spør folk hvilket kjønn de er?
30. Tren på å lyde som et modem.
31. Syng med på operaen
32. Vis at en samtale er over ved å holde deg over ørene.
33. Utforsk offentlig hvor sakte du kan gjøre kvele-lyder
34. Kjøp mange røde trafikkikoner og led trafikken bort fra hovedveien.
35. Si aldri "ha det" eller "vi snakkes". Si alltid "god bedring".
36. Sett deg i dypere samtaler med hunder. Hvis noen kommenterer det, så lat som du og hunden har en hemmelighet. (kan også utføres med f.eks. sauer)
37. Tell skrittene høyt når du går.
38. Kjør til Vennesla med Harald mens dere hører på XL.
39. Les i Høysangene!
40. Finn på forkortelser til ”member of” på russekortet.

Dette er jo bare en brøkdel av mine leker, men kommer sterkere tilbake senere! om det skulle være noe dere savner, så er det bare å skrike ut!

Lev vel så lenge!

11 kommentarer:

Anonym sa...

da måtte jo æ benytte anledningen te å være den første som skriver på bloggen deres. Katrine når æ leser dette her skjønner æ virklei at du har bodd i greipstad hele livet, du har min medfølelese.

Katrine sa...

hehe.. ja man blir hva man spiser! eller rettere sagt man blir hva man leker at man er.. man må jo finne på noe når man bor så usentralt. godt å få litt medfølelse!

Anonym sa...

hehe... dette var jo heilt SUPERT!!
nå kan æ jo gå inn her, hvis æ kjeder meg vett du ;) mange gode ideer på denne lista! likte nå den med +bank, tror kanskje æ skal jobbe der en gang i høstferien, så da er d jo bare å komme!
du, begynte vi ikke å lage en slik liste som dette en gang på blink?? lagde en gruppe å greier, hehe...

men ønsker deg lykke til videre med denne bloggen :) må jo få prøvd å lage meg en æ også, hehe.. så for vi se hvordan d går (har ikke så mye peiling på data å sånt)

jepp, men nå sees vi jo snart da. kom ikke på å skrive noe mer...

stort smil fra meg(therese)

Katrine sa...

huff og huff.. blink ja! æsj.. det var leit. jeg liker dette mye bedre! nå kan jeg bosse så mye jeg vil:P

noen som er med å gå manngard til +bank i høstferien??

Domkirka i kveld! kl 22.. kom kom!

Hilde sa...

JEE! Du slapp endelig hemmeligheten om hvor din blogg kunne finnes! Takker og bukker! Jeg lurte igrunnen på om jeg kunne bli md deg neste gang du skal velte kuer? Synes det hørtes gøy ut =)

Men vi snakkes vett du!

Katrine sa...

Ja det er klart! Har på følelsen at kuvelting er midt i blinken for deg, Hilde!

Du får ta deg en tur på landet, så ordner vi det.. saueridning er forresten en annen morsom hobby..

Hilde sa...

ja, jeg tror så absolutt at jeg må ta meg en tur på landet. Da kan vi ri på sauer og velte kuer. Gleder meg allerede=)

Ingvill sa...

Denne ska æ sjekke tritt og ofte! (SÆRLIG når æ kjeder mæ;D)
( det burde være en ting på lista!)

Anonym sa...

veldig bra. mange leker. har jo lekt en del av de ja, men vil gjerne bli med på alle=) konge aritg start dette=)

therese sa...

hei igjen :)

Ja, nå har æ også fått meg en blogg... bare å komme på besøk, hehe ;)
Å dere er selvfølgelig ført opp som kjente bloggere!!

Snakkes og god bless

Katrine sa...

Therese jeg vil gjerne se på bloggen din men er ikke så lett når jeg ikke ved adressen...

Takk for bra sitat ida;) for se i morra hva det blir til tilslutt..