søndag, september 24, 2006

Sauer er ålreite dyr!

Vi mennesker på jorda setter alt for liten pris på de viktigste dyrene i verden, som flodhester og pingviner, for ikke å snakke om nummer tre på lista: Sauen. Så idag tenkte jeg at jeg skulle snakke åpent ut om mitt forhold til sauer...

Jeg liker sauer! De er ålreite dyr! De gir meg mang en glede i hverdagen. Det er ikke akkurat sjeldent at jeg sitter her og iakttar de vakre dyrene fra vinduet mitt og ler av de små lammene som hopper rundt og dummer seg som noen andre antiloper! Jeg blir rett og slett glad av sauer. Mange mener det er fordi jeg egentlig er litt sau selv, (ja, jeg går rett som det er under kallenavn som Katrine Sau eller bare Sauen eller eventuelt BÆÆ!) men det er bare delvis riktig. Jeg hadde ikke blitt glad av sauer hvis jeg ikke hadde satt sånn pris på de som jeg gjør. De er jo naboene mine mener jeg! Dessuten får jeg ri på dem så mye jeg vil, (så lenge ikke bonden ser meg!). De bare tasler rundt der ute på jordet og tygger det hærlige gresset sitt i ro og fred og gjør ikke en flodhest fortred engang! Ååå, for noen hærlige dyr dere! Jeg syns alle burde stifte bekjentskap med en sau! Da hadde verden garantert blitt et finere sted å være:) Forresten.. Hvis noen lurer så er dette min gode venn Frank Sau som vi stiftet bekjentskap med på vandreturen i september...

Ellers så satt jeg her i stad å funderte over livets mange mysterier, og kom frem til en fin liten livsfilosofi: "En dag uten leking, er en dag uten mening!" Tror jeg skal ta patent på den, så kan jeg kalle den Katrines livsfilosofi og selge den til noen tullinger som sikkert er dumme nok til å betale meg i dyre dommer for at jeg skal være deres læremester. Så kan jeg leve på det resten av livet! JAA!

Men nå skal jeg til Christina og bake kaloribombekake! Jadda!


Snakkes! Bli kjent med en sau så lenge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

sauer er faktisk sjefest vi har har sauer i noen år. de er kanll å leke emd å knall å spise=)

Hilde sa...

BÆÆÆ! Sauer er helt klart dyr nummer 3 på lista over verdens viktigste dyr. De er ullete og fine og så lukter de vondt! Men alle dyr har sin sjarm. Akkurat som pingviner og flodhester.

Bak deg feit Katrine!(Da kan du være flodhest og jeg pingvin)

Anonym sa...

www.sau.no

Anonym sa...

æ lier au sauer