lørdag, november 11, 2006

En farsdagstull eller to??

IIIIIIIIIIIIIIIIK!
Jeg hadde nesten glemt at det er farsdag på søndag! Hva i hekken skal jeg finne på i år??


I vår familie er det litt stas med farsdag ser du.. Litt sånn at man må liksom helst gjøre ett eller annet ut av den. Hva det ett eller annet er, varierer fra år til år, men nå har det liksom sagt litt stopp for meg.. Skal jeg kjøpe noe?
  • Lue? Nei, han kjøpte just ei ny ei som han var så veldig fornøyd med..
  • Vanter? Nei, han fryser aldri på hendene..
  • Skjerf? Nei, det fikk han i fjor..
  • Slips? Æsj, nei de bråker jo mer og mer for hvert år!
  • Bok? Nei, pappa liker ikke så godt å lese, og uansett aner jeg ikke hva han liker å lese..

Nei det er uaktuelt alt sammen.. Dessuten koster det penger og så har jeg ikke tid til å kjøpe det! Hmm.. Jeg spurte min broder (som for tiden er på en snarlig hjemvisitt fra Oslos travle gater) om råd. Han mente at frokost på senga var en bra ide, og det er det jo for så vidt! Men jeg har liksom lyst til å gjør noe litt mer.. Kanskje bare en tull??:P

Jaa! Det var en god ide! En tull kan være billig, gjenbruksvare og ganske artig hvis den utføres/overleveres på en bra måte! Så hvis du er en av dem som er litt fattiglus (sånn som jeg er for tia), og gjerne vil glede din far, men ikke fantasi til å finne på en tull selv, har jeg satt opp noen forslag:

  • Gi han din brors (brukte) sure sokk (pakket inn)
  • Pakke inn noe av hans eget tøy og gi han
  • Gjemme vekkerklokker over hele soverommet (i vinduskarmen, i klesskapet, under senga++) og stille de til ringing med 2 minutters mellomrom
  • Legge et ekkelt lekedyr (edderkopp, slange el. l.) i din mors side av senga og la din far få seg en god latter
  • Gi han frokost på senga, men bare med det pålegget han liker minst
  • Gi han din bok om '"Serviettbretting på høyt nivå" (som du fikk gratis en gang for mange år siden)

En far - en farsdag - mange flotte farsdagstuller!

Ha en feiende flott dag i morra og feir med måte på søndag!

6 kommentarer:

Hilde sa...

Nice! Jeg for min del tror jeg ender opp med sjokolade eller noe i den duren. Jeg kan iallefall ikke gi han noe av hans eget tøy pakka inn. For da tror han bare at han har fått nytt. Av go til lurer jeg på om han i det hele tatt vet hva han har på seg... Men som jeg pleier å si, er det tanker som teller. Jo, jeg tror han skal være så heldig å få en sjokolade, og hvis jeg er veldig snill, baker jeg en kake til han. JAA! DA blir han glad!
Nå vil jeg snart senge. Nytt sengetøy, og ryddig rom venter to etasjer over meg. Sov godt!

Katrine sa...

Pappa hadde aldri merka det hvis jeg hadde pakka inn noe av han sitt tøy, det kan jeg nesten vedde på! Men ja, tanken som teller uansett.. Jeg senger egentlig allerede så jeg leder litt der!
drømt pent!

Ingvill sa...

haha, stakkars faren din, hvis han må bli vekket av vekkerklokker hvert 2. minutt.. ;D

Katrine sa...

nei:P han fikk frokost på senga og en nyyydelig sang av meg og min bror! så det er virkelig ikke synd på han!!

Vilde sa...

Før pakket vi alltid inn en potetskreller (aner ikke hen tradisjonen kom fra) til pappa på farsdagen. Nå får han alltid et Donald blad og en marsipangris=) Da blir han alltid glad.

Katrine sa...

off! stakkars far og mor jørgensen!
får de ikke en sang engang??
eller din brors sure sokk?