mandag, november 06, 2006

Om søvn og flodhester..

I natt sov jeg så utrolig godt! Så godt har jeg ikke sovet på veldig lenge!.. Men det har jo selvfølgelig sine grunner:



  • Jeg brukte ca hele gårsdagen på å rydde og styre og ordne og ommøblere på rommet mitt, så jeg la meg i ett EKSTREMT ryddig rom!


  • Helt nytt sengetøy!


  • Jeg lo så mye i går kveld at jeg var helt a i magemuskelene!

    Og sist, men ikke minst:


  • Jeg sovna under en flodhest!! (Altså ikke under en flodhest som i en flodhest sitter oppå meg, men som i at det nå henger et vidunderlig flodhestbilde over senga mi.. hører det da også med til historien at den enestående fotografen Hilde tok et fantastisk hengivende bilde av en gjespende flodhest i Etiopia, og dette bildet var jeg da så heldig å få en kopi av på fredag - ferdig innrammet:D Så da var det bare rett hjem og henge det opp på hedersplassen rett over senga!)


Jeg sier bare - Kan det bli bedre??


"Se flodhesten! Han har skapt både den og deg!"
- Job 40,10




Sov godt alla i hopa!!

14 kommentarer:

Hilde sa...

Så klart du sover best med en flodhest over senga! Det sier jo seg selv. Men tror du ska slutte å si at du sover under en flodhest, for det høres egentlig ikke så veldig behagelig ut. Og da kan du jo spre uheldige rykter om flodhester i Greipstad... Selv om hvis det hadde vært sånne fantastiske dyr i skauen hos deg, hadde jeg kommet ofte på besøk til deg, for å se etter den lissom.
Tipser om en ny post på bloggen min, som jeg tror du vil like.

Katrine sa...

hehe det er nå rettet for å unngå misforståelser;)

skulle forresten veldig gjerne ønske at det levde sånne fantastiske dyr i skauen hos meg! det hadde vært no det! men men.. jeg får ta til takke med sauene!

Vilde sa...

Det var ikke et flodhest-dynetrekk (dynetrekk lagd av flodhestskinn) altså?? Det er jo det Hilde drømmer om... Husk at du har lovt meg en av dine naboers sauer jeg kan lage teppe av!!

Hilde sa...

Men Vilde da! Jeg vil vel ikke ha flodhestskinn-sengetøy! Hvor kan du komme på en sånn dustete ide??? (Kan jeg også få en sau? Jeg har ombestemt meg...)

Vilde sa...

Øy ro an nå, det var jo du som kom på det på lørdag jo! Var det ikke??

Katrine sa...

Rolig, rolig nå!! det er sauer nok til alle! bare ikk si no til naboen...

Unknown sa...

hehe.... hva er å være helt a i musklene... :P den var jo litt funky.. ;)

gleder meg som en unge til neste søndag igjen! sykt gøy det var! dere er gode til å få det til! :D bra du ringte

Hilde sa...

Nå er jeg ikke heilt med, Vilde. var d meg som kom opp med ideen om å ta en av nabosauene? D kan jeg virkelig ikke huske. Men siden det er nok til alle, kan vi jo bare dele ut=)

Katrine sa...

Ja, ja! Null stress, Hilde!

Takk for det Vegard! Hyggelig å høre! Gleder meg sykt jeg og! Det tok jo heilt av gårde:P Sykt gøy! men det er bare å få med flere! jo fler jo bedre!!

Ha en fortsatt god kveld alle sammen!

Unknown sa...

Hehe... det kan ikke være lite kjipt å vinne den da!! =D har du bildet eller??

Vilde sa...

Jeg leste i avisen at det var stjålet en del sauer i de indre bygder... Katrine du er herved mistenkt nr.1!

Katrine sa...

Ooops!
Shit!
Ehemm... ehh.. øhh.. Hæ? Mæ??
Æ ville vel aldri ha gjort noe sånt vel.. Jeg er jo bare snill pike og gjør vel aldri noe galt.. Nevah evah!

Hilde sa...

Du bare velter kuer og rir på de stakkars teppe-dyrene, du.

Katrine sa...

Stemmer! That's me;)